.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل ارشاد مازندران وضعیت فرهنگ و هنر را برای استاندارتشریح کرد

 شمال نیوز: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، از برگزاري مراسم پاسداشت روز مازندران در چهارشنبه (14 آبان) از ساعت 14-16 در مسجد جامع شهر تاريخي فرح آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ حجت الاسلام  دکترعباسعلي ابراهيمي، امروز(10آبان) در جلسه شوراي اداري اين اداره كل كه با حضور استاندار مازندران، معاون سياسي و امنيتي استاندار،مدیرکل بودجه و روابط عمومی استانداری و روساي تابعه شهرستانها در ارشاد برگزار شد، بااشاره به نامگذاري سال باعنوان اقتصاد و فرهنگ كه مقام معظم رهبري فرهنگ را بر اقتصاد مقدم دانستند، اظهار داشت: عزت و عظمتي بالاتر از فرهنگ و كار فرهنگي در برهه كنوني وجود ندارد.

وي با بيان اينكه كار فرهنگي بايد تحليل گرانه باشد نه فله اي و ذوقي، خواستار توجه به پيوست فرهنگي و مهندسي فرهنگي در حوزه فرهنگ و هنر استان شد. 

وي با اشاره به اينكه اطلاعات و آمار مرتبط با هنرمندان مازني و آداب و رسوم اين استان تهيه يك بانك اطلاعات با نگرش مثبت از ضروريات است، گفت: در فعاليت هاي فرهنگي و هنري بحث دل، قلم، فكر و ايده مطرح است و بايد با يك نگاه نرم افزاري دنبال شود.

حجت الاسلام ابراهيمي اظهاركرد: در امور فرهنگي بايد برنامه نگري با توجه به زيرساخت ها و مقتضيات زمان مورد توجه باشد.
وي با اشاره به وجود خرده فرهنگ ها در سطح مازندران، تصريح كرد: خرده فرهنگ ها هستند كه فرهنگ عامه را مي سازند يكي از مسايل كه به دنبال آن هستيم اين است كه جامعه هدف خروجي فرهنگي را به صورت ملموس مشاهده كنند.

حجت الاسلام ابراهيمي با بيان اينكه فعابيت هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد براساس تقويم زماني و ماموريت هاي محوله بايد در جامعه بروز و ظهورداشته باشد، گفت: اخلاق مداري در راستاي سيره نبوي، داشتن سعه صدر، پاك دستي، ماموريت پذيري، وجاهت و مقبوليت عمومي مورد توجه اين اداره كل و شهرستانهاي تابعه است. 

حجت الاسلام ابراهيمي با اشاره به برخورداري از فقرجايگاهي، در سطح اداره كل ارشاد و شهرستان هاي تابعه براي انجام فعاليت هاي فرهنگي، اظهار كرد: از 22شهرستان مازندران هشت شهرستان چالوس، رامسر، فريدونكنار، عباس آباد، مياندرود، كلاردشت و سوادكوه شمالي از مجتمع فرهنگي برخوردار نيستند.

وي، با توجه با جايگاه مازندران به عنوان نخستين خواستگاه تشيع در ايران اسلامي و پايه گذاري حكومت علويان، خواستار ساخت موزه تشيع شد.
حجت الاسلام ابراهيمي، همچنين خواستار تدوين دانشنامه مازندران، تالار و كتابخانه مركزي، كتابخانه تخصصي هنر شد وگفت: با توجه به ورود بيش از20ميليون مسافر به اين استان براي جنگل، دريا و طرق الرضا(عليه السلام)، ديار علويان نيازمند ساخت پرديس سينمايي براي كاهش چالش هاي فرهنگي و دادن خوراك فكري مرتبط با آداب و رسوم مازندران به مردم اين استان و مسافران شد.

وي، در بخش ديگر خواستار اختصاص مكاني براي ايجاد مركز نمايشگاه جهت عرضه هنر هنرمندان مازني شد و افزود: ايجاد مركز رصد تهاجم فرهنگي و راه هاي مقابله با آن براي تهيه خوراك شوراي فرهنگ عمومي نيز مورد توجه استانداري باشد.


حجت الاسلام ابراهيمي با اشاره به برگزاري هشتمين جشنواره بين المللي وارش در شهرستان بابل خواستار توجه ويژه استاندار به اين جشنواره شد و گفت: 117روزنامه، 5نشريه الكترونيك، 16خبرگزاري و 69پايگاه خبري در مازندران فعاليت مي كنند كه نيازمند توجه در بخش تخصيص كاغذ و تسهيلات با درصد پائين هستند.


وي با اشاره به فعاليت 159ناشر و چاپ 850عنوان كتاب كه 250هزار عنوان در حوزه مذهبي بوده است، گفت: بحث حمايت و خريد كتاب در بخش هاي فرهنگي و بومي جهت كمك به ناشران و نويسندگان مورد توجه استانداري و دستگاه هي اجرايي قرار گيرد.
وي با اشاره به كشف بيش از يك ميليون لوح فشرده غيرمجاز در اين استان، اظهار كرد: استقبال 4187هزار بيننده از فيلم هاي هشت سينما در مازندران نشان دهنده اين است كه فيلم ها بروز است اما امكانات سينماها به روز نيست كه بايد در اين مقوله انديشيد.
 
 
استاندار مازندران :جشنواره وارش باید بهتر از یاس برگزار شود
 
استاندار مازندران با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در حوزه فرهنگ، تاكيد كرد: ما از مسئولين فرهنگي استان انتظار داريم در حوزه فرهنگ، مطالبات مردم و شعارهاي دولت را دنبال كنند.
دکترربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران امروز(10آبان) در جلسه شوراي اداري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان با اشاره به درس هاي عظيم نهضت عاشورا، گفت: همه آثار و بركات پيروزي هاي عظيم ملت ايران و عزت و جايگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برگرفته از فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسين(عليه السلام) است.
وي با بيان اينكه همواره ارتباط تنگاتنگ و خوبي با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي داشته ايم، اظهار كرد: متاسفانه بضاعت مالي استان پاسخگوي شيوه مديريتي شما نيست و بايد اين شيوه تغيير كند.
فلاح افزود: دولت در همه زمينه ها وظيفه حمايت، پشتيباني و نظارت دارد و براي گذراندن ساير امورات بايد از ظرفيت ها و استعدادهاي منطقه استفاده شود.
وي با اشاره به ظرفيت فرهنگي و هنري مازندران، گفت: دولت امكان سرمايه گذاري مستقيم در بخش فرهنگي را ندارد.  
وي افزود: بايد براي تشكل ها و خيريني كه علاقه مند به سرمايه گذاري در حوزه فرهنگ و هنر هستند زمينه سازي كنيم؛ چرا نبايد در همه شهرها سالن سينما داشته باشيم؟ اين كار يقيناً با مشاركت بخش خصوصي امكان پذير خواهد بود.
فلاح با اشاره به در پيش بودن برگزاري هشتمين جشنواره بين المللي فيلم وارش در بابل، خاطرنشان شد: اين جشنواره بايد بهتر و باكيفيت تر از جشنواره فيلم ياس در استان مازندران برگزار شود.
وي، موضوع فرهنگ را اولويت كاري استان دانست و ادامه داد: از افراد كارشناس و خبره فرهنگي از بيرون مجموعه نيز براي كمك به توسعه فرهنگي استان استفاده شود؛ در جلسات اداري از ظرفيت كارشناسان فرهنگي خارج از بنده ارشاد نيز بهره گرفته شود.
فلاح با اشاره به استقبال خيرين كتابخانه ساز از شرق تا غرب اين استان براي اين بخش، يادآورشد: همچنين خيرين مدرسه ساز قول مشاركت و همكاري جهت هوشمندسازي تمامي مدارس مازندران ظرف مدت 3سال را دادند؛ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز بدنبال تعريف برنامه جهت جذب خيرين در حوزه فرهنگ باشد.

فعالیتهای ارشادجای افتخار و مباهات دارد

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه دولت توجه ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی در کشور دارد، گفت: بسیاری از توطئه‌های دشمنان در حوزه فرهنگی را باید با استفاده صحیح از ابزاری که در اختیار داریم،‌ خنثی کنیم.


دکتر یونسی در جلسه شورای اداری ارشاد مازندران افزود: فرهنگ جامعه نقشه راه را برای ما ترسیم می کند و در هر کجای استان ایده های فرهنگی و هنری محقق شود به توسعه استان کمک می کند.


وی افزود:با وجود کمبود اعتبارات، بهترین کار این است که از بخش خصوص که حاضر به سرمایه گذاری است، بهره برد.

وی گفت: برای عملیاتی شدن این موضوع باید نه تنها از قراردادن مقررات دست و پاگیر در فعالیت بخش خصوصی جلوگیری کرد بلکه همه نهادهای دولتی عرصه را برای فعالیت آسان و بهتر این بخش آماده سازند.

یونسی ضمن قدردانی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عملکرد این اداره کل با وجود فراز و نشیب هایی که در اعتبارات وجود دارد، جای افتخار و مباهات دارد. امادگی دارم در قالب جلسات منظم مسائل فرهنگ و هنری را بررسی و راهکار ارایه کنیم.  /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مستعار 11 آبان 1393
اقاي ابراهيمي وناصر علي نژاد كي ميخواهند ارشاد را ترك كنند مديركل جديد كي مي ايد شمال نيوز اينها رابگو نه حرفهاي تكراري اقاي ابراهيمي را نترس كامنت رو بزار
شهروند 12 آبان 1393
واقعا جای تاسف دارد
ساروي 12 آبان 1393
شمال نيوز واقعا رسانه نيست فقط مطالب مورد نظرش را چاپ ميكند چرا ننوشتي دوران ابراهيمي وعلي نژاد بسر امده اين كه كه م طلبي نبود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.